SEM

Sökmotormarknadsföring (SEM) är en form av internetmarknadsföring som innebär att man främjar webbplatser genom att öka deras synlighet på sökmotorernas resultatsidor (SERP). SEM är den bredare disciplin som omfattar SEO. Den omfattar både betalda resultat och organiska eller naturliga resultat.

SEM använder betald annonsering med AdWords eller Bing Ads, pay per click (särskilt fördelaktigt för lokala leverantörer eftersom det gör det möjligt för potentiella konsumenter att kontakta ett företag direkt med ett enda klick), inlämning av artiklar, annonsering och att se till att SEO har gjorts. En nyckelordsanalys utförs för både SEO och SEM, men inte nödvändigtvis samtidigt. Både SEM och SEO måste övervakas och uppdateras ofta för att återspegla de bästa metoderna som utvecklas.

Senaste artiklarna från Nanornia

Våra senaste artiklar relaterade till webb-, apputveckling och projektledning.

© 2024 Nanornia AB. Nanornia är ett företag som utvecklar webbplatser och appar med säte i Umeå, Sverige. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster, från projektledning, utveckling av webbplatser och appar till digital marknadsföring och SEO. Vi är ett team av erfarna utvecklare, projektledare, marknadsförare, grafiska formgivare och experter på användarupplevelser som kan erbjuda en mer konkurrenskraftig och högre servicenivå än de flesta andra företag inom webb- och apputvecklingsbranschen.